المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تحميل لعبة Chicken Invaders 5 Halloween أخر اصدار للكمبيوتر والموبايل مجانا


كوكب الالعاب
03-12-2016, 01:00 PM
لعبة الفراخ Chicken Invaders هو عنوان سلسلة من انواع التصوي video games. تم تطويرها من خلال استديوهات التفاعل و الافراج عن Microsoft Windows , Mac OS X و Linux systems. تعتبر من اقوى 4 العاب Video game فى سلسلة جنبا الى جنب مع تلت طبعات خاصة. الموضوع الرئيسي من اللعبة هو معركة بين مركبة فضائية مكافحة وحيدة و سبائ متتطور التكنولوجيا المتخصصة مع الفراخ المرتادة للفضاء لتدمير الارض .
وهى عبارة عن هاجمة فراخ الفضاء. الموجات لا تختلف أبدا , و الحفاظ فنفس الترتيب موجة بعد موجة, بس فى كل موجة بتصعب أكتر. الاعداء (الفراخ) بتنزل بيض من تحت لازم تهرب من البيض دة. اللاعب بيحتاج لجمع الهدايا عشان يرفع السلاح الاساسي. ممكن أن تتم ترئية سلاح الابتدائية بيوصل لـ8 مستويات. ممكن يلعب اللعبة لاعب او أتنين. ممكن لللاعب أنو يستخدم الصواريخ. الصواريخ مابتتخدش بسهولة بس هى مابتئضيش علي كل الفراخ. اللعبة معندهاش قصة فوئ الوصف الواحد ممكن يوصقها فجملة وحدة.
ممكن يتلعب بلاعب واحد او أتنين. اللاعب بيسوء السفينة الفضائية لوحدو و لازم يخلص علي الفراخ من النظام الشمسي. اللعبة فيها 11 مستوي. كل واحد منهم فى 10 موجات (waves) من مهاجمة غير عادية. الفراخ طول الوئت بتحاول تهرب من المهاجمة. اللاعب ممكن ياخود العناصر الي بتساعدة فى اللعبة. الأسلحة ممكن تتغير لما تاخد الهدية الي بتغير السلاح. و ممكن تاخد الهدية الي بتكترلك السلاح مهما كان نوعة. الأسلحة و الهدايا بتيجي من اول مستوي فى اللعبة لغاية اخر مستوي. بعد ما تئتل الفراخ بينزل بدلها دبابيس فراخ مشوية لما تجمع منها 50 تاخود ضاروخ.



http://directapps.co/wp-content/uploads/2016/02/Chicken-Invaders-5.jpeg

تحميل لعبة الفراخ Chicken Invaders 5 Halloween برابط واحد مجانا

اضغط هنا للتحميل للكمبيوتر برابط سريع ومباشر (http://www.interactionstudios.com/files/ChickenInvadersCOTDSHalloweendemoInstaller.exe)
اضغط هنا للتحميل للاندرويد برابط سريع ومباشر (http://play.google.com/store/apps/details?id=com.interactionstudios.CI5Halloween.ggl )

شكرا على المشاهدة

اذا اعجبكم الموضوع و شرح اللعبة فلا تبخلوا علي بتعليقاتكم المشجعة لتقديم المزيد و من واجهته أي مشكلة فيمكنه مراسلتي على حسابي الخاص دمتم في أمان الله !

المصدر : لعبة حرب الدجاج Chicken Invaders (http://directapps.co/chicken-invaders/) من اقوى تحميل العاب (http://directapps.co/category/download-games//) الاكشن والقتال